SP-ers bezoeken De Bonnen

24 februari 2003

SP-ers bezoeken De Bonnen

Een provinciale delegatie van de SP brengt op maandag 24 februari een bezoek aan natuurgebied De Bonnen bij Maassluis. De delegatie wordt aangevoerd door Gerard Harmes, lijstrekker voor de SP Zuid-Holland bij de Provinciale Statenverkiezing van 11 maart. Andere deelnemers aan het werkbezoek zijn oud-Kamerlid Remi Poppe, Statenkandidaat Jolanda Gooiker en SP-fractievoorzitter in Rotterdam, Theo Cornelissen.

De SP-delegatie wordt ontvangen en rondgeleid door vertegenwoordigers van Stichting De Bonnen. Deze stichting houdt zich bezig met het bewaren, bewaren en versterken van de kwaliteit van het landschappelijk en agrarisch karakter van het natuurgebied.

Het werkbezoek begint 's ochtends om 10.00 uur bij hoeve 'Rijckevorsel', het agrarisch bedrijf van Leen Vreugdehil. Sinds 2002 is dit bedrijf in omschakeling naar biologische landbouw. Deze termijn duurt twee jaar. Daarna mag het EKO-keurmerk gevoerd worden.

Na een fietstocht in de richting van Hoek van Holland wordt een bezoek gebracht aan de panoramaheuvel, nabij de Stormvloedkering. Deze heuvel geeft een goed overzicht van het groene gebied dat ingeklemd ligt tussen de woningbouw van Maassluis en Hoek van Holland, de kassen van het Westland en de bedrijvenstrook langs de Nieuwe Waterweg. Ook de Stormvloedkering wordt bezocht.

In het voorlichtingscentrum van de Stormvloedkering Het Keringhuis, wordt een lunch genuttigd en bezoekt de delegatie een expositie over de watersnoodramp.

Na opnieuw een fietstocht wordt het bezoek afgesloten op hoeve 'Rijckevorsel'.

Zie ook:
verslag werkbezoek