Aan de bewoners van de Bree en de Groene Hilledijk

10 september 2002

Aan de bewoners van de Bree en de Groene Hilledijk

Tomaat Nieuws Tomaat

Is het gedraaikont over TramPlus nu echt over?
Natuurlijk moet er een snelle verbinding komen voor de Rotterdammers die de stad ontvlucht of uitgejaagd zijn naar Barendrecht en Carnisselande. Maar niet ten koste van de mensen die er nog wel wonen! En dus ook niet over de Bree en de Groene Hilledijk (zuid)!

Nog steeds nee!
Vanaf het begin hebben bewoners, winkeliers en de SP nee gezegd tegen het kappen van de karakteristieke bomen van de Groene Hilledijk. Nee tegen een betonnen bak in het midden van een winkelstraat die al meer dan gewenst in de verbouwingsrotzooi heeft gezeten. En nee tegen nog meer verkeersoverlast door het verdwijnen van parkeerplekken in de straat.

Nog steeds ja!
Maar wel ja tegen een metroverbinding. Of ja tegen het goedkopere en betere Vreewijktrace. En ja tegen het behoud van alle bestaande buslijnen. Want iedereen heeft recht op goed bereikbaar en regelmatig rijdend openbaar vervoer.

En nu?
Nadat eindelijk de rest van de Rotterdamse raad ook tot het inzicht gekomen dat de Groene Hilledijk geen verstandige keuze is voor het TramPlus traject, komt het college met het voorstel de tram om te leiden via de Bree! Gaat het trace NOG STEEDS over de Groene Hilledijk!

De SP denkt mee
De SP zet zich in om het gedraaikont van de andere partijen niet nog drie jaar te laten duren. Door, zoals altijd, raadsleden aan te spreken op hun verantwoordelijkheid, op eerder gedane beloftes en op de mate waarin ze luisteren naar de echte betrokkenen; de mensen in de wijk.

U ook?
Alle steun, ideeën en initiatieven zijn daarbij van harte welkom. Neem contact op met de SP afdeling Rotterdam (2 43 50 10 of rotterdam@sp.nl) of met de SP-fractie Feijenoord (onderstaand adres of Frank Kreukniet, 010-2 15 11 75 of herma-frank@tomaatnet.nl)

De SP-fractie Feijenoord roept iedereen op naar de informatieavond over het tracé Trampluslijn Carnisselande te komen om te laten weten aan wethouder Hulman wat u van dit plan vind. Deze avond begint om 19:30 uur in zalencentrum 't Slag, Sandelingeplein 20.
Wij zijn er ook.

SP fractie Feijenoord
Bree 186
3075 KB Rotterdam
T (010-) 419 37 57 E fractiefeijenoord@pqr.dds.nl

Dit pamflet is huis-aan-huis bezorgt op alle adressen op de Bree en de Groene Hilledijk op woensdag 4 september 2002

Terug naar Bree trace? Weg ermee!