2017: Kamerverkiezingen

Foto: SP

Lees hier het laaste nieuws over de campagne voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer op woensdag 15 maart.

23 maart 2017

Rotterdammer Lacin naar Tweede Kamer

Foto: Michiel van Nispen/SP

De Rotterdamse SP'er Cem Lacin is vanmiddag geïnstalleerd in de Tweede Kamer.

16 maart 2017

SP vijfde partij in Rotterdam

De campagne zit erop en met een opkomst van 72,6 procent in in onze stad constateren we dat het politiek debat nog leeft. De SP kwam in Rotterdam uit op 8,4 procent en is daarmee de vijfde partij in onze stad.
Overal in het land heeft de SP licht verloren. Ook in Rotterdam: in 2012 haalden we hier 9.9 procent, nu bleef de partij met 27.379 stemmen steken op 8,4 procent. Hoewel het een lichte troost is dat GroenLinks en de Partij voor de Dieren zetels wonnen, heeft ook Rotterdam een ruk naar rechtsgemaakt, met grote steun voor de PVV en de VVD.

14 maart 2017

Campagne tot woensdag 21.00 uur!

Foto: Aart van Zevenbergen/SP

De afgelopen weken voerde de SP Rotterdam campagne om de Rotterdammers ervan te overtuigen om woensdag 15 maar SP te stemmen. En we stoppen pas als woensdag om 21.00 uur de stembussen sluiten...

Millennials, it's time to wake up!

Kamerkandidaat Cem Lacin in debat met andere Kamerkandidaten over uitsluiting, emanicpatie, vluchtelingen en betaalbaar studeren. Voor iedereen interessant, maar door Concrete Blossom speciaal georganiseerd voor jongeren met een biculturele achtergrond.

Stem uit de wijk met Sun van Dijk

Rotterdamse politici worden geconfronteerd met de problemen in de zorg door Open Rotterdam. In deze aflevering Sun van Dijk, no. 23 op de landelijke kandidatenlijst.

Op zoek naar de allergroenste kiezers

'Milieu moet geen eliteding zijn voor mensen die zich toevallig zonnepanelen kunnen veroorloven...' Dat betoogt fractiemedewerker Liesbeth Hoogenboom in het Down to Earth magazine

Zitten deze HiS'ers straks in de Kamer?

Ja, SP'er Diederik Olders en Roald van der Linde van de VVD komen na de verkiezingen van 15 maart allebei in de Tweede Kamer. Althans, dat voorspellen ze. Een interview met beide Hilligersbergers in Hart van Holland.