Praat SP

16 juni 2021

Praat SP

Foto: SP Rotterdam

Op initiatief van Ruud Abas is op 12 juni de eerste praat SP (pSP) georganiseerd in Café de Promenade. Ruud (heel verstandig) gezien de perikelen rondom Covid-19, wilde starten met zes deelnemers en die waren dan ook aanwezig.

Onder het bezielde voorzitterschap van Ruud opende hij pSP met de vraag hoe eenieder de afgelopen periode van Corona heeft ervaren. Super om zo te beginnen en iedere pSP‘er heeft zijn verhaal kunnen doen. De één had vierkante ogen van het digitaal vergaderen via zoom, de ander had problemen over dat mensen geen afstand hielden, een ander weer moeite met weinig sociale contacten en ook een pSP’er bij wie zijn vrouw heel ernstig ziek was geworden, ja echt heel ernstig. Met andere woorden: een heel zwaar traject.

Na het rondje langs de velden, is het “formele” deel begonnen. Verschillende politieke zaken kwamen aan de orde; van milieu, zonnepanelen, windmolens, Amerikaanse politiek tot aan Feyenoord city enz. De emotie brak toen het over ROOD ging. De pSP’ers verschoten van kleur en werden rood, hoe er met onze ROOD strijders wordt omgegaan. Unaniem, zijn deze heren het er over eens hoe ROOD wordt behandeld. We hebben ze zo nodig. De SP en PVDA hebben heel weinig jongeren die zich binden aan linkse partijen. We gaan als SP, waar het ledenbestand uit veel ouderen bestaat, een natuurlijk proces in dat we automatisch gedoemd zijn om te overlijden als partij. Want het ledenaantal daalt enorm. Mooi dat er veel nieuwe leden bij komen, maar meer leden nemen afscheid van de SP. Na het zware getafel werd het informeel en hebben we heerlijk heen en weer allerhande zaken besproken.

- Jaap Kooimans

Ben je nieuwsgierig geworden, sluit je aan bij praat SP. Iedere 2e zaterdag van de maand om 14:00 tot 16:00 u ben je van harte welkom en zeker onze ROOD jongeren in Café de Promenade, Maashaven OZ 216, https://www.eetcafe-promenade.nl/

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.