Buurten in Bedrijven

Tweewekelijks gaat de SP op stap in een Rotterdamse buurt. Na Buurten in de Wijken is er nu ook Buurten in Bedrijven. We kijken hoe het is om in Rotterdam te werken, waar werknemers mee bezig zijn en wat er beter kan. Op 3 maart is de fractie bijvoorbeeld op bezoek bij het personeel van Rotterdam Airport.

Hebt u tips welk bedrijf de SP zou moeten bezoeken? We horen het graag: bel of e-mail Edwin de Voigt, (010)417 33 59 of sp@stadhuis.rotterdam.nl.
Ook voor Buurten in de Wijken zijn tips van harte welkom.

De SP zoekt internationalisten

De afdeling Rotterdam wil de komende maanden meer gaan doen aan acties rondom internationale solidariteit. Leden van het bestuur bellen op dit ogenblik zoveel mogelijk leden met als doel een groep te vormen van SP'ers die zich hiervoor willen gaan inzetten. Mocht je rondom thema's als vrede en veiligheid, Europa en globalisering ideeën hebben en daarbij actief willen worden, meld je dan aan bij Dennis de Jong: c.dejong15@chello.nl. Hij coördineert vanuit het bestuur de activiteiten.

Op korte termijn wordt er onder andere meegelopen in de vredestocht op 24 maart (Tweede Paasdag). Verder willen we de stilte doorbreken die rondom het optreden van Israël in de Palestijnse gebieden heerst. Een groot aantal actieve leden is al betrokken bij een nieuw te vormen brede beweging die solidair wil zijn met het Palestijnse volk en dit jaar manifestaties en acties moet gaan opzetten. Ook hiervoor kun je je bij Dennis aanmelden.

Veiligheidsdeskundigen (v/m) gezocht

In de kranten en in de politiek wordt heel veel geschreven en geroepen over veiligheid in Rotterdam: over de veiligheidsindex, hangjongeren, cameratoezicht, preventief fouilleren, interventieteams en nog veel meer. De SP wil haar visie op veiligheidsproblematiek in Rotterdam verder uitwerken en meer concrete acties en activiteiten ondernemen. Daarom zijn we op zoek naar mensen die met veiligheid in de breedste zin van het woord te maken hebben - bijvoorbeeld vanuit hun beroep of studie.

We zijn op zoek naar iedereen die mee wil denken en werken, van politieman tot socioloog.
Meer informatie bij Kevin Levie, (06) 48 19 76 68 of klevie@sp.nl.

Milieu-experts (m/v) gevraagd

Weet jij alles van luchtvervuiling en fijnstof? Wil jij je inzetten voor dieren- rechten en groen in de stad? Vind jij dat fietsers en voetgangers de ruimte moeten krijgen? En wil je meedenken over beleid en actie rond milieu en duurzaamheid?
Dan zijn we op zoek naar jou. De SP Rotterdam zoekt milieu-experts voor de werkgroep milieu, die op dit moment onder andere bezig is met het organiseren van een grote conferentie over het Rotterdam Climate Initiative.

Meer info of aanmelden: sp@stadhuis.rotterdam.nl

Actief worden?

Denk je erover actief te worden voor de SP? De Rotterdamse SP kan extra helpende handen altijd goed gebruiken. Kom een keer langs of neem contact met ons op.

Een aantal voorbeelden van andere taken en manieren om je vrijwillig voor de SP in te zetten vind je hier.