De ontmaskering van Schrijer

30 juni 2010

De ontmaskering van Schrijer

SP fractievoorzitter Leo de Kleijn was gisteren in de raad boos over PvdA wethouder Dominic Schrijer. Die weigerde te beloven dat er de komende jaren niet bezuinigd zal worden op armoedebestrijding. Voor de verkiezingen van drie maart luidde lijsttrekker Schrijer, samen met PvdA-collega's van de andere grote steden, de noodklok met een oproep: "geen euro minder naar armoedebestrijding". SP-fractievoorzitter Leo Kleijn: "Schrijer houdt vast aan bezuinigingen op de allerarmste Rotterdammers. Dit is zijn ontmaskering."

PvdA-wethouder SchrijerSP fractievoorzitter Leo de Kleijn was gisteren in de raad boos en onthutst over PvdA wethouder Dominic Schrijer. Die weigerde te beloven dat er de komende jaren niet bezuinigd zal worden op armoedebestrijding in Rotterdam. Voor de verkiezingen van drie maart luidde lijsttrekker Schrijer, samen met PvdA-collega's van de andere grote steden, de noodklok met een oproep: "geen euro minder naar armoedebestrijding". Tot verbijstering van de Kleijn hield Schijer, nu als wethouder sociale zaken, vast aan bezuinigingen op de armste Rotterdammers en wees het voorstel van de SP om hierop geen eurocent te bezuinigen van de hand.

De Kleijn: "Voor mij is dit de ontmaskering van Dominic Schrijer. De gevolgen van de crisis komen het zwaarst aan bij de Rotterdammers met het laagste inkomen. Wat de SP betreft moet er de komende jaren juist meer geld naar bestrijding van de armoede in plaats van minder. Het is ongelooflijk dat een lijsttrekker voor de verkiezingen met zo'n zware belofte komt en die een paar maanden later weer breekt. Ik roep de PvdA fractie op de eigen wethouder op dit punt terug te fluiten."

De SP-fractie zal ondanks de negatieve reactie van de wethouder de komende jaren alles op alles zetten om te voorkomen dat mensen aan de onderkant nog verder door het ijs zakken. We gaan er van uit dat we daarbij kunnen rekenen op de steun van de andere linkse partijen in de gemeenteraad.

Geen eurocent minder voor armoedebestrijding