SP zoekt fractiemedewerker

18 juni 2008

SP zoekt fractiemedewerker

De Rotterdamse SP zoekt een nieuwe fractiemedewerker (v/m). Ben jij de persoon die, het liefst vijf dagen per week, vanuit de fractiekamer op het stadhuis zorgt dat de fractieleden hun werk optimaal kunnen doen?

De SP Rotterdam is een grote, actieve afdeling van de derde partij van het land. In de Rotterdamse gemeenteraad heeft de SP drie zetels, die worden bezet door fractievoorzitter Theo Cornelissen, Josine Strörmann en Leo de Kleijn. De fractie voert oppositie voor een menselijk en sociaal Rotterdam. Daarvoor hebben we een fractiemedewerker nodig die stevig in zijn of haar schoenen staat, over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden beschikt en verstand heeft van politiek.

Wat ga je doen?

• Je zorgt voor een professioneel functioneren van de fractie
  • Je leest mee in raadsstukken, verzamelt informatie en helpt de politieke inbreng van de Rotterdamse SP vorm te geven
  • Je denkt mee over en werkt actief mee aan binnen- én buitenparlementaire activiteiten van de fractie
  • Je verzorgt berichten van de SP voor pers en eigen media, en bent medeverantwoordelijk voor de website van de afdeling
  • Je regelt afspraken, handelt de telefoon af en verzorgt correspondentie

Wat verwachten wij van je?

• Je hebt een hoog werk- en denkniveau
  • Je hebt gevoel voor en kennis van politiek, en affiniteit met de standpunten en activiteiten van de SP
  • Je hebt een initiatiefvolle, communicatieve en nauwkeurige werkhouding
  • Je schrijft goed en gemakkelijk
  • Je hebt ruime ervaring met internet en de gebruikelijke computerprogramma's
  • Je beschikt over organisatorische kwaliteiten en bent bereid en in staat om grotendeels zelfstandig te werken

Wij bieden:

• De uitdaging om je steentje bij te dragen aan een sterkere SP in een betere wereld
  • Een enthousiast en gemotiveerd team
  • Afhankelijk van kennis en ervaring, een salaris tussen 1984,- en 2542,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband, en goede secundaire arbeidsvoorwaarden

Een bondige sollicitatiebrief met CV kan voor 7 juli 2008 worden gezonden naar tcornelissen@sp.nl, of naar:

Stichting Ondersteuning Gemeenteraadsfractie SP Rotterdam, t.a.v. T.S.J. Cornelissen (fractievoorzitter)
3000 KP Rotterdam

Voor meer informatie over de functie kun je bellen of mailen met SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen:
06-20 43 01 96 of tcornelissen@sp.nl.