Succesvolle SuperVrijdag

22 mei 2023

Succesvolle SuperVrijdag

Foto: SP Rotterdam

Vrijdag 19 mei was het SuperVrijdag en ging de SP in heel Nederland de wijken in. Ook in Rotterdam. We zijn langs de deuren gegaan in Vreewijk om met mensen te spreken over de gestegen kosten en het nationaliseren van onze belangrijke voorzieningen.

Tijdens de SuperVrijdag heeft zowel in de provincie Utrecht als Groningen de grootste formerende partij onze petitie voor het nationaliseren van de energie getekend. Een mooie stap om op provinciaal niveau de zeggenschap over onze energie terug te pakken. En dat is hard nodig.

Het aantal mensen met een betalingsachterstand door de energierekening is verdubbeld. Ondanks het 'prijsplafond' is de energierekening van veel mensen nog steeds hoog. Het aantal mensen in armoede loopt straks zelfs op tot 1 miljoen. Om de energierekening te verlagen moeten we energie daarom niet overlaten aan commerciële bedrijven, maar zelf weer gaan organiseren. Zodat we de hoge winsten in kunnen zetten om onze rekeningen te verlagen. Energie is een basisvoorziening en hoort in publieke handen. Net als ons openbaar vervoer en de zorg!

Teken de volkspetitie: kostenomlaag.sp.nl/volkspetitie