Meer studieruimtes in Rotterdam!

15 juni 2021

Meer studieruimtes in Rotterdam!

Foto: SP Rotterdam

Door de coronapandemie is het tekort aan studieplekken verergerd en is de vraag en het belang van (genoeg) studieplekken alleen maar groter geworden. Club BIRD opent tijdelijk, van 14 tot en met 20 juni haar deuren als studieplek. Energiedrank-producent Red Bull is één van de initiatiefnemers. De SP juicht het openen van meer tijdelijke en permanente (gratis) studieplekken toe en vraagt zich hierbij af wat de rol van de gemeente is en moet zijn. De SP heeft schriftelijke vragen ingediend bij de wethouder hierover.

De SP las op Rijnmond het bericht over ‘Rotterdamse club opent deuren als studieruimte’. Club BIRD opent tijdelijk, van 14 tot en met 20 juni haar deuren als studieplek voor studenten. Energiedrank-producent Red Bull is één van de initiatiefnemers en online promoten zij het als volgt: ‘Red Bull Study Club is er om energie te verspreiden en je studiemotivatie een boost te geven!’.

SP Rotterdam fractievoorzitter Aart van Zevenbergen: 'Heel mooi dat er ‘Study Clubs’ opgezet worden, want er is een grote vraag naar aantrekkelijke en toegankelijke studieplekken. De SP vraagt zich af of de gemeente ook een vinger aan de pols houdt en de realisatie van genoeg (gratis) studieruimtes goed ondersteunt. Goede studieruimtes zijn te belangrijk om over te laten aan alleen de markt.'