Meldpunt misstanden naleving corona-maatregelen detailhandel

13 april 2021

Meldpunt misstanden naleving corona-maatregelen detailhandel

Werk je in de detailhandel zoals een mode of kledingzaak in Rotterdam? En worden de corona-maatregelen niet altijd goed nageleefd op de werkvloer? Laat het ons weten!

Regelmatig ontvangt de SP berichten over dat de corona-maatregelen niet worden nageleefd in de detailhandel. Hierbij wordt gemeld dat managers niet toe zien op de naleving van de corona-regels. Het komt bijvoorbeeld voor dat klanten zonder mondkapje een winkel in mogen lopen of zelfs zonder een afspraak. Terwijl deze maatregelen wel verplicht zijn gesteld door de landelijke overheid. Dit is niet alleen problematisch voor de volksgezondheid, maar ook voor de arbeiders op de werkvloer. Arbeiders moeten werken onder erbarmelijke omstandigheden terwijl de managers een oogje dicht knijpen. De managers wil een zo hoog mogelijke omzet halen ten koste van de gezondheid van arbeiders. Als SP vinden wij dit onacceptabel.

Doe hier een melding als je vindt dat jouw manager niet toeziet op de naleving van de corona-maatregelen. Wij zullen met jouw melding aan de slag gaan en dat doen wij uiteraard vertrouwelijk.