SP Rotterdam lanceert Horeca Enquête

3 februari 2021

SP Rotterdam lanceert Horeca Enquête

Foto: SP Rotterdam

De coronavirus is een harde klap geweest voor ondernemers en werknemers in de horeca. En nog steeds worden er klappen uitgedeeld door de aanhoudende crisis. De SP Rotterdam lanceert daarom een vragenlijst om achter te komen hoe de gemeente de horeca in goede banen kan leiden de komende tijd. We nodigen alle horeca gelegenheden uit om de enquête in te vullen.

Vandaag evalueert de Commissie EDEM het horecabeleid in Rotterdam. In de komende jaren komt dit onderwerp veelvuldig terug in de commissie en daarom lanceren wij vandaag een enquête. De gemeente is van plan om uiterlijk 2023 met een nieuwe horecavisie te komen.

Tot die tijd worden er verschillende nota's opgesteld en de SP fractie blijft met ondernemers en werknemers in gesprek.

Burgerraadslid Burak Yildiz: 'Voor de SP is het belangrijk om de wensen en moeilijkheden van de horeca in Rotterdam goed in kaart te brengen. Normaal gaan we langs bij alle horeca ondernemingen, maar nu willen we digitaal de vinger aan de pols houden. De SP staat klaar om het Rotterdamse horecabeleid kritisch tegen het licht te houden.'