Hier staan de prestatieafspraken!

3 december 2020

Hier staan de prestatieafspraken!

Foto: SP Rotterdam

Op de website van de gemeente waren voorheen de prestatieafspraken met de woningbouwcorporaties van 2019 en 2020/2021 direct te raadplegen. Tot onze verbazing kan dit nu niet meer. Belanghebbenden moeten nu eerst een naam en e-mailadres opgeven en wachten tot zij de prestatieafspraken op een later datum ontvangen. Tijdelijk SP raadslid Kees Jonker heeft vandaag hierover gedebatteerd met de wethouder tijdens de actualiteitenraad.

Kees Jonker vroeg zich af wanneer en waarom de gemeente is overgegaan op deze nieuwe aanpak, want dit betekent dat aanvragers van de prestatieafspraken vier weken, of eventueel nog eens vier weken langer, aan het lijntje kunnen worden gehouden. Ook de anonimiteit van aanvragers is met deze nieuw aanpak verdwenen, omdat naam en e-mailadres opgegeven moeten worden.

Blijkbaar zijn de prestatieafspraken sinds 22 september 2020 verwijderd van de website. Wethouder Kurvers heeft geen bevredigend antwoord gegeven en de prestatieafspraken blijven momenteel ontoegankelijk. Daarom hebben we besloten om de prestatieafspraken op deze pagina te publiceren en direct voor iedereen beschikbaar te stellen.

In de prestatieafspraken is te lezen wat Woonstad Rotterdam, Havensteder, Vestia en Woonbron de afgelopen jaren hebben afgesproken met gemeente en huurdersorganisaties. Ze gaan terug tot 2017 en gelden tot 2020/2021.

Update 9 december: Om onbekende reden zijn de prestatieafspraken nu weer direct beschikbaar op de website van de gemeente. Voor de zekerheid houden we de prestatieafspraken ook hier beschikbaar.