Kees Jonker vervangt tijdelijk Taylan Cicek

11 oktober 2020

Kees Jonker vervangt tijdelijk Taylan Cicek

Kees Jonker (64) wordt aanstaande donderdag 15 oktober beëdigd als tijdelijk gemeenteraadslid voor de Rotterdamse SP-fractie. Hij vervangt Taylan Cicek, die momenteel aan het herstellen is na een ongeluk. Kees wordt woordvoerder bij de commissie Bouwen, Wonen en Buitenruimte.

Met zijn uitgebreide kennis over het woonbeleid is de freelance journalist uiitermate geschikt voor het raadswerk.

Kees Jonker: 'Ik beschouw het als een hele eer om tijdelijk gemeenteraadslid te mogen worden. De SP is dé partij, die blijft proberen om in de Rotterdamse politieke arena duidelijk te maken dat het woningbeleid moet worden bijgesteld. De gekte op de woningmarkt blijft voortduren. De kansen voor starters worden almaar kleiner. Doorgaan met liberaliseren, verkopen en slopen van goedkope woningen biedt geen oplossing. Het is tegenwoordig al zo dat zelfs woningen in het middensegment - dus duurder dan 174.000 euro - het risico lopen gesloopt te worden om plaats te maken voor woningen, waarvoor je vier ton of meer mag betalen. Dat zou ook bij Leefbaar Rotterdam tot gefronste wenkbrauwen moeten leiden. We gaan zien of er ruimte is voor een - zeg maar - heroverweging. Ik ben op voorhand niet pessimistisch.'

Daaraan toevoegend: 'Overigens hoop ik natuurlijk zo kort mogelijk gemeenteraadslid te blijven en dat Taylan half januari zijn plaats weer kan innemen. Een spoedig herstel is hem van harte gegund. Het zou geweldig zijn als hij straks weer op zijn skateboard naar de Coolsingel kan komen.'

Foto: Kees Jonker