Onduidelijke verkeerssituatie ’s Gravendijkwal duurt voort

7 september 2020

Onduidelijke verkeerssituatie ’s Gravendijkwal duurt voort

Foto: SP Rotterdam

Vorige week had de Rotterdamse SP fractie vragen gesteld aan de wethouder over de verkeerssituatie op de ’s Gravendijkwal. Het verbodsbord op de ’s Gravendijkwal om tijdens spitsuren niet te mogen doorrijden op de zuidwestzijde was afgeplakt. Vanaf vandaag is de ventweg weer afgesloten voor doorgaand verkeer en is het bord weer zichtbaar. Maar er wordt helaas niet gehandhaafd, dus zolang auto's deze doorgaande route gebruiken is er niets veranderd.

Het idee was namelijk om de ’s Gravendijkwal autoluw te maken en de straat daarmee ook minder vervuilend zou worden. Daarom was het voor de bewoners onduidelijk waarom het verbodsbord was afgeplakt. Dit zorgde de facto voor meer verkeer en dezelfde overlast. SP Rotterdam raadslid Taylan Cicek had er vorige week vragen over gesteld zodat de wethouder actie zou ondernemen. Met succes, want vanaf vandaag is het verbodsbord weer zichtbaar, maar helaas lijken de problemen nog niet opgelost zolang er niet gehandhaafd wordt op doorgaand verkeer.