4 Rotterdammers op SP kandidatenlijst Tweede Kamer

24 september 2020

4 Rotterdammers op SP kandidatenlijst Tweede Kamer

Foto: SP Rotterdam

Op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer staan 4 Rotterdammers. Als afdeling zijn we trots op deze vertegenwoordiging. Op plek 20 staat Bert Peterse, onze organisatiesecretaris en landelijk partijbestuurslid. Op de regionale lijst voor Zuid Holland is raadslid Taylan Cicek te vinden op nummer 43, Dennis de Jong op 46 en Theo Coskun op nummer 47. In december stelt het congres de kandidatenlijst en het programma vast. Maak kennis met de kandidaten door het artikel verder te lezen.

Bert Peterse (1983)

Bert woont 2018 in Rotterdam samen met zijn vriend in het Oude Westen. In het dagelijks leven werkt hij als projectleider/adviseur sociaal domein bij een adviesbureau voor de publieke sector. In de afgelopen jaren is hij nauw betrokken bij de woonacties van de partij in de stad en landelijk tegen Vestia. Bert kent een lange partijgeschiedenis als scholier/ student en in Nijmegen was hij al actief bij de partij. In zijn vorige woonplaats Weert zat Bert 6,5 jaar in de gemeenteraad. Sinds eind 2019 maakt Bert deel uit van het landelijk partijbestuur.

Taylan Cicek (1983)

Taylan Cicek staat al ruim tien jaar lang als jongerencoach midden in de samenleving. Naast zijn werk is Taylan vader en gemeenteraadslid in Rotterdam. Taylan komt op voor Rotterdammers, binnen en buiten de gemeenteraad. Bijvoorbeeld voor de Tweebossers in hun strijd tegen sloop. Taylan woont en werkt al bijna zijn hele leven in Rotterdam en weet daarom goed wat Rotterdammers bezighoudt.

Dennis de Jong (1955)

De wieg van Dennis de Jong stond in 1955 in Delft en hij woont nu in Rotterdam. Hij studeerde publiek en privaatrecht en politieke economie en heeft een M.A. politieke wetenschappen en internationale betrekkingen. Tussen juni 2009 en mei 2019 was Dennis de Jong de SP-fractievoorzitter in het Europees Parlement.

Theo Coskun (1950)

Theo Coskun zet zich vanaf de oprichting in 1972 in voor de SP. Hij was in Rotterdam afdelingsvoorzitter van ‘82 tot ‘88 en van eind 2016 tot eind 2018. Theo was landelijk penningmeester was van 1990 tot 1996. Hij zat in de Rotterdamse gemeenteraad van september 1998 tot 2010. Tussen 2010 tot 2014 was hij deelraads wethouder van Charlois voor de SP in de deelgemeente Charlois. Van 2014 tot 2018 was Theo vicevoorzitter van de Gebiedscommissie Noord. Sinds 2018 is hij op persoonlijke titel gekozen voor de Wijkraad Agniesebuurt. Daarnaast is Theo regiovertegenwoordiger voor het gebied Rijnmond.