Actie in Zuid tegen opgeblazen huurverhoging

23 augustus 2020

Actie in Zuid tegen opgeblazen huurverhoging

Foto: SP Rotterdam

Gisteren waren we met de SP Rotterdam weer actief voor onze petitie tegen de huurverhoging. Met een groot springkussen als symbool tegen de opgeblazen huurverhoging stonden we in speeltuin Afrikaanderplein, om zo de bewoners van de Tweebos te steunen in hun strijd tegen de sloop van hun wijk.

Woningcorporatie Vestia en de gemeente Rotterdam willen de wijk Tweebos al jaren slopen, maar verloren eerder dit jaar een rechtszaak die zij tegen de huurders die weigerden te vertrekken hadden aangespannen. De SP is vanaf het begin tegen de sloop en voor renovatie van de wijk geweest, en heeft de huurders vanaf het begin gesteund. De bewoners voeren nog steeds strijd tegen gedwongen vertrek uit hun wijk, waar sommigen al hun hele leven wonen. In de tussentijd laat Vestia nog steeds ruim 200 woningen leegstaan, een schande met de huidige woningnood!

We wisten veel mensen (op afstand) te spreken en merkten dat velen enthousiast waren over het opbouwen van acties voor de rechten van huurders! Helaas begon het in de middag flink te regenen en moesten we eerder stoppen.

In september staan we met het springkussen bij het Stadhuis om daar de petitie aan te bieden aan de gemeenteraad en de burgemeester. Wil jij de petitie nog tekenen? Dat kan op https://doemee.sp.nl/stop-de-huurverhoging.