Coronahulp in Rotterdam

3 april 2020

Coronahulp in Rotterdam

Foto: SP Rotterdam

Als Rotterdamse SP-fractie houden we ook tijdens de Corona-epidemie de vinger aan de pols om er zorg voor te dragen dat niemand in Rotterdam onevenredig hard getroffen wordt door het Corona virus en de maatregelen. Het is goed om te zien dat veel organisaties en mensen bereid zijn om in alle wijken van Rotterdam waar nodig hulp te bieden. Daarom hebben we een overzicht gemaakt zodat iedereen de weg naar snel en laagdrempelig hulp kan vinden.

Iedereen die momenteel te maken heeft met problemen of een vraag heeft kan dit ook direct aan ons melden via: rotterdam@sp.nl.

SP Meldpunt Coronacrisis

‘De regering neemt maatregelen, maar kan niet alles weten of overzien. Wij ook niet. Daarom willen we weten hoe het met u gaat en of er dingen zijn waar u tegenaan loopt, met werk, met school, met uw financiële situatie. Of komt u in de knel met het betalen van uw woonlasten? Laat het ons weten.’ (bron: https://doemee.sp.nl/coronacrisis)

Sociale Hulpdienst Corona

‘Maar hoe werkt de sociale hulpdienst? Via 14 010 kunnen Rotterdammers hun hulpvraag doen. Daarnaast kunnen ook mantelzorgers en professionals, zoals huishoudelijke hulpen en thuiszorg, een melding doen. Tijdens hun werkzaamheden signaleren zij wellicht problemen, zoals een lege koelkast, die zij niet zelf kunnen oplossen. Meldingen en hulpvragen worden vervolgens doorgezet naar het welzijnswerk dat in elk gebied, van Pernis tot IJsselmonde, actief is.’ (bron: https://www.rotterdam.nl/nieuws/sociale-hulpdienst-corona/)