Failliete Vestia wil toch slopen

28 januari 2020

Failliete Vestia wil toch slopen

Foto: Fatih Hijnen

Vestia heeft aangekondigd in hoger beroep te gaan tegen de rechterlijke uitspraak van 10 januari.  Hiermee maakt Vestia duidelijk dat ze hoe dan ook de sloop willen doorzetten. De bewoners worden weer buitenspel gezet en de stad zal zo weer een hechte buurt verliezen. We blijven solidair met het verzet van de bewoners. De Rotterdamse SP fractie zal aanstaande donderdag 30 januari het stadsbestuur aansporen om de sloop een halt toe te roepen en de bewoners centraal te stellen.

Dat Vestia financieel failliet is wisten we al. Met het hoger beroep tegen de huurders van de Tweebosbuurt is Vestia ook moreel failliet. Hoe haal je het in je hoofd als woningcorporatie zo je taak te verwaarlozen? Directeur Wonen van Vestia, Robert Straver, offert namelijk Tweebossers op voor zijn sloopplannetje en speelt met Tweebossers alsof het houten schaakstukken zijn. Sloop van 535 goede sociale huurwoningen koste wat kost doordrukken. Stop met deze waanzin en verleen een terugkeergarantie aan de verjaagde huurders. Maak een eind aan de bewuste gettovorming door de gemeente en Vesta. De woningcrisis is zo groot dat jongeren antikraak huren in de Tweebosbuurt en zelfs tot kraken zijn overgegaan. Daarom is het hoog tijd voor voldoende woningen voor jongeren. Alle huurders betalen al grof voor de fouten van Vestia, laten we nog meer domme fouten voorkomen! Verscheur de samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente en Vestia en maak daarmee een einde aan de woonvisie. Dat is sloopvisie, want net als de Tweebosbuurt zijn nog 12.000 sociale huurwoningen aan de beurt.

Heeft u ook klachten over Vestia? Vertel uw verhaal: https://doemee.sp.nl/zwartboek-vestia