SP wil meer duidelijkheid over Wielewaal

16 oktober 2019

SP wil meer duidelijkheid over Wielewaal

Foto: Querien

De Rotterdamse SP fractie wil dat de wethouder meer duidelijkheid geeft over de stand van zaken in de Wielewaal. De wethouder is nooit op gesprek geweest met de bewoners terwijl dit wel de bedoeling was. Raadslid Taylan Cicek heeft daarom het debat aangevraagd voor de gemeenteraad van aanstaande donderdag.

Vorig jaar oktober werd tijdens een debat over de Wielewaal de belofte gedaan door wethouder Bas Kurvers (wonen) dat hij in gesprek zou gaan met de bewoners. Helaas was de wethouder nooit op gesprek geweest met de bewoners en waren zij ook niet op de juiste manier betrokken bij het proces over de plannen.

Noodzaak

Het bestemmingsplan 'De Nieuwe Wielewaal' was door de Raad van State vernietigd op 9 juli van dit jaar. Hiermee waren de beroepen van de bewoners van de wijk gegrond verklaard.

Het blijkt dat de informatievoorziening en het overleg met bewoners mager was. Er waren twee avonden en daar hebben bewoners geen nieuwe informatie gekregen en er was geen inspraakmogelijkheid.

De Rotterdamse SP fractie wil daarom in debat gaan met de gemeenteraad en de wethouder over de Wielewaal om meer duidelijkheid over de voortgang te krijgen.

Update: Tijdens het debat heeft de wethouder laten weten dat hij de Wielewaalers adequaat op de hoogte heeft gehouden en daarom niet met de bewoners in gesprek gaat. De Rotterdamse SP is het niet eens met de wethouder en we gaan door totdat er geluisterd wordt naar de Wielewaalers en zij betrokken worden bij het proces. Wordt vervolgd...