Verbeteringen op komst voor Bibliotheek Rotterdam

7 april 2016

Verbeteringen op komst voor Bibliotheek Rotterdam

Vandaag heeft de Rotterdamse raad besloten om een eerste stap te zetten naar een verbeterde bibliotheek in Rotterdam. De SP is altijd al tegenstander geweest van het sluiten van bibliotheken in de verschillende wijken in de stad en was dus blij verrast met het voorstel van dit college. Het stadsbestuur besloot om in de nieuwe uitgangspunten de gemaakte fout te herstellen.

SP-raadslid Sun van Dijk: “Wij zijn blij dat de bibliotheek nu weer terugkeert in de wijken. Rotterdammers moeten dicht bij huis naar een bibliotheek kunnen om boeken te lenen, in rust te lezen en te leren. We hadden nog wel een voorstel dat de wijkbibliotheken niet ten koste mogen gaan van bewonersactiviteiten in Huizen van de Wijk. Gelukkig was de wethouder en de meerderheid van de raad ook in dit geval het met ons eens.” Eerder al gaf de Rotterdamse bibliotheek zelf in het debat rond het Hart van Zuid aan dat het verdwijnen van de wijkvestigingen geen goede zet was geweest.

De SP is benieuwd naar de uitwerking van de plannen.