SP'ers steunen 65-minutenacties AOW

7 oktober 2009

SP'ers steunen 65-minutenacties AOW

Vandaag organiseerde de FNV acties van 65 minuten op verschillende plekken in het land, waar tienduizenden mensen aan meededen. In Rotterdam waren er acties bij ECT in de Waalhaven en op de Maasvlakte, en bij Shell Pernis. Op alledrie de plekken waren honderden mensen op de been. De Rotterdamse SP was erbij en haalde maar liefst 700 handtekeningen voor de actie '65 blijft 65' op. SP-fractievoorzitter Agnes Kant sprak de demonstranten toe.

Werknemers in actie bij de ECT

Agnes Kant spreekt de ECT'ers toe: 'Ik ben blij dat de bonden de rug recht hebben gehouden. We laten de erfenis van Drees niet bij het grof vuil zetten!'

Agnes Kant en Niek Stam flippen voor Pauw&Witteman

Rotterdams SP-fractievoorzitter Theo Coşkun haalt handtekeningen op voor 65blijft65.nl

Verslag van de acties op TV Rijnmond

Verzamelde demonstranten bij de Shell

De afgelopen weken heeft de Rotterdamse SP veel actie gevoerd tegen de plannen om de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar te verhogen. Meerdere weken achter elkaar werd op meerdere markten gestaan. Op festivals, bij moskeeën en op allerlei andere plaatsen werden ruim 5000 handtekeningen opgehaald voor '65 blijft 65'. Deze week deelden SP'ers duizenden ZO-kranten uit bij de stations, waarin de SP-visie op de kabinetsplannen wordt geschetst. De komende weken zal de SP doorgaan met haar eigen acties en de acties van de vakbonden blijven ondersteunen.

Afgelopen zaterdag, op de markt op het Grote Visserijplein