Campagne 65 blijft 65 valt goed op Kruiskade

10 augustus 2009

Campagne 65 blijft 65 valt goed op Kruiskade

Afgelopen zaterdag liep een ploeg SP'ers op de West-Kruiskade met de actie 65 blijft 65. Ze werden zeer warm onthaald: jonge en oude mensen zetten meteen hun handtekening op de petitielijst om de AOW-leeftijd niet te verhogen van 65 naar 67 jaar. Veel mensen zagen liever de pensioengerechtigde leeftijd verlaagd naar 60 jaar - dan heb je er immers al vaak 40 tot 45 zware jaren opzitten. Ook veel Surinaamse Rotterdammers vonden dit, zeker omdat in Suriname de pensioengerechtigde leeftijd (nog) op 60 ligt. In korte tijd werden weer honderden handtekeningen opgehaald.

De SP gaat flink uitpakken met de actie 65 blijft 65. De verhoging van de AOW-leeftijd is ongewenst, onzinnig en onnodig. De regering gebruikt de crisis als excuus om deze maatregel door te drukken, en zorgt er zo voor dat de mensen die de crisis niet veroorzaakt hebben ervoor moeten betalen terwijl degenen aan de top buiten schot blijven. Vanaf eind augustus staat de SP op alle Rotterdamse markten om mensen te informeren over en op te roepen tot actie tegen de AOW-plannen. Op zondag 6 september staan we op de Wereldhavendagen, met prominente SP-Kamerleden. Houd deze website in de gaten voor meer informatie.

65blijft65.nl