SP vraagt horeca-ondernemers: waar loopt u tegenop?

13 maart 2009

SP vraagt horeca-ondernemers: waar loopt u tegenop?

De SP roept alle Rotterdamse horeca-ondernemers op mee te doen aan een onderzoek naar het Rotterdamse horecabeleid. Ruim 350 ondernemers ontvangen vandaag een brief met een vragenlijst, die ook in te vullen is op www.rotterdam.sp.nl/horeca. Het gemeentebestuur beweert dat de relatie met horeca-ondernemers goed is, en dat goed met de horeca wordt meegedacht over hoe we de stad zo levendig en gezellig mogelijk kunnen maken. De indruk van de SP is echter dat er veel ondernemers oplopen tegen bureaucratie en tegenwerking van de gemeente en de landelijke overheid. De verhalen van ondernemers gebruikt de partij om in de gemeenteraad aan te kaarten.

terrasSP-fractievoorzitter Theo Coşkun: 'SP'ers krijgen de laatste tijd verschillende signalen dat het niet altijd goed gaat met het horecabeleid in Rotterdam. Bijvoorbeeld dat vergunningen voor aanpassingen aan de zaak, bijvoorbeeld in het kader van het rookverbod, worden afgewezen of vertraagd. Cafés en restaurants die een terras willen of willen uitbreiden worden daarin op een aantal plaatsen in belemmerd of moeten flink geld neertellen voor een vergunning. Het is moeilijk om langer open te zijn en in sommige gebieden moeten horecagelegenheden al om elf uur dicht. Samenwerking met de politie om uitgaan veilig te houden loopt niet altijd goed. Over dergelijke onderwerpen willen we graag de ervaringen van de Rotterdamse horeca horen.'

Vul hier de vragenlijst in