SP vraagt op de markt mening over troonrede

16 september 2008

SP vraagt op de markt mening over troonrede

Op Prinsjesdag leest om 13.00 uur de koningin de troonrede voor. Tegelijkertijd stond de Rotterdamse SP op de dinsdagmarkt op de Binnenrotte, om de mensen te vragen naar hun mening over de plannen en de daadkracht van het kabinet. Onder andere SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen vroeg de Rotterdammers of ze vinden of het kabinet eerlijk genoeg deelt en hoe ze vinden dat de publieke sector ervoor staat.

Op de markt maakten veel mensen zich zorgen over de koopkracht, de verslechtering van de belastingaftrek voor ziektekosten, en de waardevastheid van AOW en pensioen.

Ook landelijk is het een traditie dat de SP op Prinsjesdag reacties vraagt over de troonrede en de kabinetsplannen. SP-Kamerleden namen gisteren na afloop van de Troonrede plaats achter de Troontelefoon, een gratis telefoonnummer waar mensen naar toe kunnen bellen. De reacties op de markt en via de telefoon gebruikt de SP in de debatten in de Tweede Kamer de komende maand.

Meer over Prinsjesdag, de Troontelefoon en de algemene beschouwingen op www.sp.nl