Bewoners Charlois boeken winst: terugkeer bus 77 stap dichterbij

9 oktober 2007

Bewoners Charlois boeken winst: terugkeer bus 77 stap dichterbij

Op 24 mei 2005 verdween buslijn 77 Katendrecht-Carnissebuurt uit het straatzicht. Buslijn 77 is geschrapt na de ingebruikname van de Carnisselandelijn. Deze sneltramroute zou bus 77 overbodig maken, was de gedachte bij de RET. Bewoners waren het hier niet mee eens. De bus maakte hen immers mobiel. Nu kunnen mensen bijvoorbeeld het ziekenhuis of de kerk veel moeilijker bereiken. terwijl de bus altijd vol zat. De bewoners verzamelden handtekeningen om aan te geven dat ze de buslijn graag terugzien.

Bewoners bieden wethouder Baljeu petitie aan

En dat terwijl de bus eigenlijk altijd vol zat. De bewoners kwamen in actie: ze verzamelden handtekeningen om de buslijn terug te krijgen in de wijk. De SP steunde die actie van harte en mobiliseerde mensen om de handtekeningen in juli aan te bieden aan Wethouder Baljeu.
Een van de initiatiefnemers van de actie, mevrouw Van der Heide uit Zuidwijk, eiste gisteren in de deelgemeentevergadering een uitspraak van de fracties daar. De deelgemeentefracties besloten unaniem dat ze het uiterste gaan doen om de buslijn terug te krijgen. De SP zal de partijen hieraan houden en scherp de stadsregio, waar een beslissing wordt genomen over de terugkeer van de buslijn, in de gaten houden.

Bewoners Charlois in actie voor terugkeer bussen