Raadsleden aan het woord

27 juni 2007

Raadsleden aan het woord

Bezuiniging kinderboerderij onacceptabel

De SP fractie heeft er een goede gewoonte van gemaakt om elke drie weken een werkbezoek te brengen aan een instelling of project in onze deelgemeente.
We hebben kort geleden een bezoek gebracht aan de kinderboerderij de Blijde Weide. Deze kinderboerderij vervult in onze deelgemeente een zeer belangrijke functie: kinderen en volwassenen komen op een speelse manier in contact met dieren en planten. De toegang is gratis. De kinderboerderij vervult nog een andere belangrijke functie, te weten voorlichting op basisscholen over allerlei aspecten van de natuur. Juist deze voorlichting loopt gevaar. De functie voor het verzorgen van de voorlichtingspakketten voor de scholen verdwijnt door bezuinigingen. Het betreft een bezuiniging op een ID-baan. Ook de cateringfunctie (kopje koffie, patatje enz.) binnen de kinderboerderij is om vermelde reden vervallen. Nu staat er een onpersoonlijke snackautomaat. Door de bezuiniging op deze ID-banen loopt de kinderboerderij 15.000 Euro per jaar aan inkomsten mis. De exploitatie van de kinderboerderij kan daardoor problematisch worden. Op den duur loopt de gratis toegang gevaar. Dit is voor de SP-fractie onacceptabel.

Dirk GraaflandDirk Graafland, fractie SP Prins Alexander.