'Rotterdams popbeleid ligt op zijn gat'

8 maart 2007

'Rotterdams popbeleid ligt op zijn gat'

De SP-fractie blijft helaas ontevreden over het popbeleid in de stad. Het laatste nieuws is dat Nighttown niet open gaat, terwijl de raad pas geleden nog met een financiële kunstgreep een zogenaamde doorstart mogelijk maakte.

Theo Cornelissen: ‘Ondertussen verloedert het stukje Rotterdam waar Nighttown ligt steeds verder. De beide Chinese restaurants zijn ook gesloten. Dit is niet goed voor de stad. Wat is de wethouder eigenlijk aan het doen en waarom heeft hij dit niet voorzien?’
Cornelissen ergert zich aan het gebrekkige popbeleid van wethouder Orhan Kaya (GroenLinks). ‘In juli is de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur met een stevig advies gekomen. Maar het blijft onduidelijk wat de wethouder wil. Hij zal nu toch echt met een visie moeten komen. Een bloeiende popsector is heel belangrijk in een jonge stad die internationale allure nastreeft. En dat is Rotterdam!’

Op initiatief van de SP kwamen vertegenwoordigers van verschillende raadsfracties en mensen uit het veld dinsdag bij elkaar om te praten over de toekomst van pop in Rotterdam. Tijdens deze bespreking werd afgesproken dat er snel een tien-punten-plan komt over het popbeleid in Rotterdam. De Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur maakt een popsectoranalyse en biedt deze voor 1 mei 2007 aan wethouder Kaya aan.