Verhuisde bewoners Hordijkerveld niet blij met Sussannedijk

22 januari 2007

Verhuisde bewoners Hordijkerveld niet blij met Sussannedijk

Vandaag gingen Leo de Kleijn en Edwin de Voigt namens de SP-fractie poolshoogte nemen bij de verhuisde bewoners van de Hordijkerveld in IJsselmonde.

Leo de Kleijn De bewoners, in oktober vorig jaar verhuisd van de Prinsendijk naar de Sussannedijk, zijn niet blij met het Atriumgebouw Sussannedijk waarin ze nu wonen. Onder een flink aantal bewoners die noodgedwongen moesten verhuizen uit het sloopgedeelte van Hordijkerveld bestaat veel onvrede over de huidige service en nazorg van de woningcorporatie. Zo was de gemeenschappelijke fietsenstalling lange tijd niet af te sluiten met diefstal als gevolg. De bewoners hebben ook nooit inspraak gehad over de aankleding van het atrium, een overdekte winkelstraat dat door het Appartementencomplex heen loopt. Vestia lijkt niet te willen luisteren naar de klachten en wensen van de bewoners die al genoeg ellende hebben meegemaakt dankzij de corporatie. Na lang actievoeren op de Prinsendijk hebben de bewoners toegeven aan de wil van Vestia. Nu wordt het tijd dat Vestia iets terug doet, een beetje service en nazorg is wel het minste.

De SP wil eind februari een ‘goed gesprek’ organiseren tussen de bewoners van de Sussannedijk en verhuurder Vestia.