SP kan rekenen op welkom onthaal in koffiehuizen

13 november 2006

SP kan rekenen op welkom onthaal in koffiehuizen

De afgelopen zondagen maakte de SP Rotterdam een multicultitour langs koffie- en theehuizen en de vele kleurige winkels in de stad. Voorzitter Ineke Palm: 'De mensen stellen het zeer op prijs dat de SP de wijk in gaat en de mensen opzoekt. Het is hartverwarmend hoe welkom je bent.'

Het 'multicultiteam' van de SP Rotterdam

Ineke: 'Overal, in koffiehuizen, groentezalen, kappers, belwinkels, noem maar op, staat men open voor politiek. In de Nederlandse winkels of café's hoef je er niet om te vragen, hier van de allochtone middenstand mogen we overal stapeltjes folders op de toonbank achterlaten.'

Delshad in gesprek Afdelingsvoorzitter Ineke Palm en SP'er Khosrow tijdens de multicultitour Twee mogelijke SP-stemmers in een koffiehuis

Ineke Palm denkt dat veel allochtonen het belang van stemmen zien en ook naar de stembus gaan. Veel mensen hebben tijdens de raadsverkiezingen PvdA gestemd, dat was vooral een stem tegen Leefbaar, maar hebben daar inmiddels spijt van. De SP kan op 22 november op veel steun rekenen. Ineke: 'De partij van die kale meneer, die zo betrouwbaar is, van die blonde mevrouw die stelling durft te nemen (Anja Meulenbelt) en van Van Bommel en zijn goede standpunten over Afghanistan en Irak.

Irma bij de slager Ineke Palm in gesprek met twee dames Sidi in een belwinkel

Lot en Sidi na een geslaagde tour in Feijenoord
De gesprekken vonden plaats in alle talen. Gelukkig was de ploeg van de SP heel divers, met mensen die Turks, Arabisch en Surinaams spraken. Op zondagmiddag 19 november organiseert de SP de laatste tour voor de verkiezingen. Wie mee wil meldt zich bij Ineke Palm ( 06 - 51 11 10 73 of rotterdam@sp.nl )

SP gemeenteraadslid Josine Strörmann