Jan Marijnissen 3 maart On Tour in Rotterdam

1 maart 2006

Jan Marijnissen 3 maart On Tour in Rotterdam

Aanstaande vrijdag 3 maart brengt SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen een bezoek aan Rotterdam. Het bezoek is onderdeel van de 'Hier is de SP'-tour die Jan Marijnissen deze weken door heel het land aflegt. 's Middags laat Jan zich rondleiden in de bedreigde wijk Nieuw Crooswijk. 's Avonds is er een talkshow in het Nighttown-theater.

Jan Marijnissen komt, vergezeld door Rotterdams lijsttrekker Theo Cornelissen, om 15.30 aan op het Paradijsplein in Nieuw Crooswijk. Menno Jansen en Pop Koedam van de bewonersfederatie FBNC leiden hem rond in de wijk. Na de rondleiding gaat Jan in gesprek met bewoners van de wijk in Café Eden.

"Jan's Avonds is Jan zelf talkshowhost in het Nighttown-theater. Hij praat met Rotterdamse gasten en SP-kandidaten over huisvesting, veiligheid en integratie. De rapper Solooh presenteert live de jingle SP, je weet toch? en er zijn optredens van Woorddanser JeRoen Naaktgeboren en bluesband de Cjs.

Programma:

• 14.30: Jan brengt een bezoek aan de Rotterdamse Brandweer
  • 15.30: aankomst op het Paradijsplein in Nieuw-Crooswijk, ontvangst en rondleiding door Menno Jansen en Pop Koedam
  • 16.00-17.00: Jan gaat in gesprek met bewoners in Café Eden, Rusthoflaan 30
  • 18.00: eten in multicultureel restaurant White Elephant, West-Kruiskade 73-B
  • 20.00: Talkshow in het Nighttown-theater, West-Kruiskade 26, met onder andere:
    • Hans Vos, buurtagent in Middelland
    • Menno Janssen, Federatie Bewoners Nieuw Crooswijk