Goeree-Overflakkee: Diekhuus-actie SP heeft resultaat!

3 maart 2006

Goeree-Overflakkee: Diekhuus-actie SP heeft resultaat!

De actie die de SP Goeree-Overflakkee voert rond de dreigende verkoop van het Diekhuus is niet onopgemerkt gebleven. De gemeenteraad van Middelharnis besloot donderdagavond dat er eerst een debat moet plaatsvinden, voordat het college een definitieve handtekening mag zetten onder de verkoopovereenkomst.

Tijdens de raadsvergadering overhandigde de SP namens bezorgde inwoners van Middelharnis, 200 ondertekende actiepamfletten met een oproep om uitstel van de beslissing tot er meer duidelijkheid is over de gevolgen.
Aanbieding pamfletten
Wethouder De Jong nam in dezelfde raadsvergadering ruim de tijd om uitgebreid in te gaan op de vragen die de SP en deze mensen het college hadden gesteld. Hij vroeg de actievoerende partij zelfs om steun bij het doorgeven van zijn antwoorden.

Voorzitter Fetse Visser: “De uitspraak van de gemeenteraad geeft hoop dat het nog goed komt met het Diekhuus. De gemeenteraad zal na de verkiezingen bepalen of er genoeg garanties zijn voor het voortbestaan. We moeten nog even afwachten of het college de motie van de raad overneemt. Wij gaan hier wel vanuit, het zou immers zeer onsportief en ondemocratisch zijn als het college deze duidelijke uitspraak naast zich neer zou leggen.”

De SP bedankt alle ondertekenaars voor de steun!

De inspreektekst tijdens de raadsvergadering is hier te lezen