Een debat over de toekomst van Hoogvliet

Buurten in de wijken

Rotterdam, 16 februari 2005

Hoogvliet was nog van Rotterdam

Na de buurtbezoeken onder de noemer ‘Buurten in de Wijken’ van de Rotterdamse SP fractie in maart bij verschillende instellingen en initiatieven in Hoogvliet sluiten we af met een debat, dit doen we elke maand met een ander thema in een andere deelgemeente. In maart is het thema; De toekomst van Hoogvliet.

Dinsdag 29 maart vindt er een debat plaats over de toekomst van Hoogvliet; Hoogvliet was nog van Rotterdam. Over wonen en leven in Hoogvliet. Over de herstructurering van straten, buurten en bewoners, de invloed van herstructurering op de sociale infrastructuur. Wanneer het deelgemeentebestel afgeschaft zou worden, zou Hoogvliet dan beter af zijn als onafhankelijke gemeente om meer slagkracht te kunnen hebben, op het gebied van herstructurering bijvoorbeeld?

Huurdervereniging Hoogvliet met voorzitter Leen van den Heuvel, bewonersraden, de lokale partij IBP met dagelijks bestuurder Jacqueline Cornelissen, Groeibriljant Wimby!, een onafhankelijke stichting die de grootschalige herstructurering van Hoogvliet op een hoger peil wil brengen en Theo Cornelissen van de Rotterdamse SP fractie zullen met elkaar en met het publiek in debat gaan.

Debatsleider van deze avond is Rik Schonenberg (bekend van VARA’s Lagerhuis), Locatie: Aanbouw Dorpskerk (naast de dorpskerk), Achterweg 12, Hoogvliet
Met openbaar vervoer; metrohalte Hoogvliet (Callandlijn) en 5 à10 minuten lopen.

U bent van harte uitgenodigd deze avond mee te discussiëren!

Met vriendelijke groet,
Edwin de Voigt,