Bewoners Hordijkerveld gaan Vestia brieven aanbieden

12 september 2004

Bewoners Hordijkerveld gaan Vestia brieven aanbieden

Rotterdam, 09 december 2004

Vestia wil in 2007 in de Hordijkerveld de 7 flats aan de Prinsendijk, Appeldijk, Molgerdijk en de Vudijk, totaal 288 woningen, slopen. In plaats van de flats zouden dure koopwoningen met een prijskaartje vanaf  € 220.000,- moeten komen.

Vestia houdt een naar aanleiding van de acties van de gezamenlijke bewonerscomités “Prinsendijk, Vudijk, Appeldijk en Molgerdijk” tegen de sloop op zaterdag 11 december in Huize Smeetland aan de Pietersdijk 60 om 14:00 een voorlichtingsmiddag over de sloopplannen voor de bewoners.

Elly Bosveld, een van de initiatiefnemers van de gezamenlijke bewonerscomités “Ze denken bij Vestia waarschijnlijk dat de bewoners de sloopplannen niet snappen en ons de sloopplannen moeten toelichten. Voor ons is de zaak duidelijk. Sloop betekent dat wij de bewoners de Hordijkerveld uit moeten”. “Maar het verzet tegen de sloopplannen van Vestia groeit snel. En dat zullen we Vestia op 11 december duidelijk maken. Met ons valt niet te spotten”, vertelt Henk de Vries. “We gaan met tientallen tegenstanders van de sloopplannen en spandoeken naar Smeetsland om onze spreker(s) te ondersteunen. En we bieden Vestia 132 ondertekende brieven tegen de sloop aan. Als bewoners spreken wij ons in de brieven uit tegen sloop en beroepen we ons op onze huurbescherming. Ook geven het aantal brieven aan dat Vestia niet de vereiste instemming heeft voor de sloopplannen van 70 % van de bewoners zoals vereist volgens het huurrecht van 2003.”

Voorlichtingsmiddag van Vestia is op
zaterdag 11 december in Huize Smeetland
aan de Pietersdijk 60 om 14:00.

De contactpersonen van de gezamenlijke bewonerscomités “Prinsendijk, Vudijk, Appeldijk en Molgerdijk” zijn:
Ria Rijsdijk
Prinsendijk 56