Campagne

Campagne

Rotterdam, 5 december 2004

Steun de campagne 'Medicijnen voor Gaza'

Het Palestina Komitee Rotterdam is de actiecampagne 'Medicijnen voor Gaza' gestart. Met de campagne wil het comité geld inzamelen voor het El Wafa-ziekenhuis in de Gazastrook, dat een groot gebrek aan medicijnen heeft. De SP ondersteunt deze actie van harte en roept iedereen op te doneren en de folder te downloaden om te verspreiden onder familie, vrienden en collega's.

Met ruim 1,3 miljoen inwoners op een grondgebied ter grootte van anderhalf maal Texel is de Gazastrook een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Sinds de start van de Intifada, de strijd van de Palestijnen voor nationale onafhankelijkheid, is de economische situatie verslechterd: driekwart van de bevolking van Gaza leeft onder het bestaansminimum en de werkloosheid is in twintig jaar vertienvoudigd.

Bezetting, oorlog, armoede en uitzichtloosheid leiden tot allerlei lichamelijke en psychische gezondheidsklachten. Geldgebrek en de Israelische bezetting maken adequate hulp moeilijk.
Desondanks hebben Palestijnen het initiatief genomen om zorgvoorzieningen in het leven te roepen en te houden. Onze morele en financiële steun is daarbij onontbeerlijk.

---

Op www.rotterdamvoorpalestina.nl is meer informatie te vinden over de campagne en is de folder te downloaden.

Giften kunnen gestort worden op giro 6360364 t.n.v. de Stichting Palestina te Rotterdam, onder vermelding van 'medicijnen'. Het NCDO verdubbelt (tot 10.000 euro) het opgehaalde bedrag. Uw gift telt dus dubbel!

In april zal ROOD in Rotterdam in samenwerking met o.a. het Palestinakomitee een expositie organiseren over het dagelijks leven onder de bezetting in Palestina.