Aftrap Eurocampagne SP in Rotterdam

Aftrap Eurocampagne SP in Rotterdam

"Stuur een Hollandse waakhond naar Brussel": SP geeft spetterende aftrap
Europese verkiezingscampagne

Aanstaande zaterdag zal de SP op het Schouwburgplein een spetterende aftrap geven van de Europese verkiezingscampagne. Om 10.30 treedt Bob Fosko, bekend van de Raggende Mannen en het Gorelev, op met het nieuwe SP-campagnelied 'Stuur een Hollandse waakhond naar Brussel'. ’s Middags gaat de SP op de centrummarkt Blaak met marktbezoekers in discussie over Europa.

Het optreden op het Schouwburgplein bijt de spits af van een landelijke tour die gedurende drie weken voorafgaande de Europese verkiezingen op 10 juni in verschillende steden zal plaats vinden. Na het optreden van Bob Fosko legt de Rotterdammer Erik Meijer, lijsttrekker van de SP voor
de Europese verkiezingen, uit waarom mensen op 10 juni moeten gaan stemmen en wat het belang is van een kritisch geluid in Brussel.

Erik Meijer: “Een waakhond in Brussel is hard nodig. Geen jaknikker die braaf pootjes geeft, maar een die durft te blaffen tegen afbraak van sociale en democratische rechten, tegen geld- verspilling en gevaarlijke grootheidswaan. ‘Brussel’ beslist steeds meer, terwijl onze bevolking
veel liever baas in eigen huis blijft. In de Europese Unie spelen grote landen en grote ondernemingen de hoofdrol en Nederland slechts een bijrol. Tegen die uitholling van onze democratie moeten we onze stem verheffen.”

Op de centrummarkt kunnen Rotterdammers ’s middags in discussie met SP-ers over Europa. Kinderen én volwassenen kunnen meedoen aan een ballonnenwedstrijd, waarbij ze een waakhond in de richting van Brussel kunnen oplaten. De komende weken krijgen 150.000 huishoudens in
Rotterdam en omstreken een folder in de bus, waarin de Rotterdammers worden opgeroepen een Hollandse waakhond naar Brussel te sturen.

Start Europese campagne zaterdag 22 mei:

10.30 Optreden Bob Fosko en Erik Meijer ,Schouwburgplein

12.00 Stand en ballonnenwedstrijd, Centrummarkt t.o. bibliotheek