Actie schoolkinderen bij opening tentoonstelling ‘de Schooltuin’

Actie schoolkinderen bij opening tentoonstelling ‘de Schooltuin’

Tomaat Persbericht Tomaat

Rotterdam, 22 april 2004

Kinderen protesteren tegen sluiting educatieve tuinen in Delfshaven

Aanstaande vrijdag 23 april om 16 uur wordt in het Natuurmuseum de tentoonstelling ‘de Schooltuin’ door wethouder Janssens geopend. Al 100 jaar zijn er in Nederland schooltuinen en dat wordt gevierd met deze tentoonstelling. Helaas is er voor de schoolkinderen in de deelgemeente Delfshaven weinig reden om vrolijk te zijn. De deelgemeente heeft onlangs de schooltuinen aan de Horvathweg wegens bezuinigingen gesloten. De SP is voor het openhouden van de educatieve tuinen en dus tegen deze bezuiniging door de deelgemeente Delfshaven.

Vele ouders en kinderen zijn hier tegen in protest gekomen en willen nu tijdens de opening van de tentoonstelling aan verantwoordelijk wethouder Janssens laten merken dat ze het met de sluiting van hun tuinen absoluut niet eens zijn. Dat zullen ze onder meer doen door handtekeningen aan te bieden. De wethouder heeft eerder, naar aanleiding van vragen uit de gemeenteraad, aangegeven niets te kunnen en willen veranderen aan dit besluit omdat de schooltuinen onder de deelgemeente vallen.

De SP zal aanstaande vrijdag de wethouder met het protest van veel Rotterdamse leerlingen confronteren. De Rotterdamse SP-fractie heeft inmiddels vele prachtige protesttekeningen van kinderen ontvangen.

Meer info:
Fractie SP Rotterdam: (010) 417 33 59