Gebruikersruimte in politiebureau Eendrachtsplein!

11 maart 2004

Gebruikersruimte in politiebureau Eendrachtsplein!

Rotterdamse SP fractie doet voorstel

Vorige week donderdag was de SP-fractie in het met sluiting bedreigde Wijkcentrum Middelland om de perspresentatie van bewonersorganisatie Middelland i.s.m. het opbouwwerk aan te horen. De aanwezigen werd duidelijk uitgelegd waarom het doodzonde is om dit wijkcentrum met al haar activiteiten voor jong en oud te sluiten.

Maar ook de bewonersorganisatie ’s-Gravendijkwal gaf een verklaring en die ging over de inmiddels beruchte ‘spuitbus’ oftewel de mobiele gebruikersruimte die de gemeente in die buurt wil gaan inzetten. Al eerder spraken wij de mensen van de ’s-Gravendijkwal en wij delen hun mening dat het veel beter is om te zorgen voor een inpandige gebruikersruimte. Maar dan niet in deze al zo overbelaste buurt! Tijdens deze bijeenkomst bleek al snel dat wethouder van Sluis en de zeer betrokken bewoners het over dit onderwerp niet snel eens zouden gaan worden.

De SP-fractie denkt nu een oplossing gevonden te hebben die voor alle partijen werkt; creëer een inpandige gebruikersruimte op de begane grond van het politiebureau Eendrachtsplein! Lekker centraal gelegen en volop toezicht en de bewoners van het oude Westen en Middelland hebben weer een probleem minder. Het is een goede oplossing voor de gebruikers die nu op straat moeten gebruiken en natuurlijk ook voor de bewoners van Middelland en het Oude Westen. Gezien de locatie verwachten wij weinig aanzuigende werking en/of overlast van dealers voor de deur van deze voorziening.

Dit voorstel presenteert de SP-fractie vanavond in de commissievergadering Bestuur en Veiligheid in kamer 7 van het Stadhuis; de vergadering begint om 19.30 uur.

Meer info: Theo Cornelissen, 06-20 43 01 96 of E-mail