SP ondergronds in actie voor OV in Rotterdam

23 februari 2004

SP ondergronds in actie voor OV in Rotterdam

Rotterdam, 17 februari 2004

Donderdag 19 februari vertrekken ze met de eerste metro’s vanaf Centraal Station, station Zuid en station Alexander. Ondergronds gaan Rotterdamse SP-ers in actie voor het openbaar vervoer om reizigers met flyers te informeren over de bezuinigingsplannen van de gemeente en stadsregio met het openbaar vervoer.

SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen: Het college ging onlangs door de knieën: de bezuinigingen worden uitgesteld tot 24 mei omdat de gemeente meer tijd wil om erover te praten. Nu is het zaak om te zorgen dat van uitstel afstel komt. Daarom willen we zoveel mogelijk reizigers inlichten over de geplande rijtijdenverkorting en blijven we reacties van reizigers verzamelen.

In het door de SP aangevraagde raadsdebat zal Cornelissen dezelfde middag het spits afbijten over de bezuinigingen op het openbaar vervoer. 's Avonds verzamelen de SP'ers zich als een vervolg op de flyeractie om 19.45 bij het stadhuis, om geïnteresseerden een toelichting te geven op de plannen van het college en de stadsregio.

Woensdag 4 februari bood de SP Rotterdam de stadsregio al een zwartboek aan over de plannen.

Voor meer informatie:
Kevin Levie: (06-) 48 19 76 68
Theo Cornelissen: (06-) 20 43 01 96

Donderdag 5.30, achterzijde CS: aftrap van de actie Donderdag 19.45, voor het stadhuis: de SP geeft geïnteresseerden toelichting op de plannen

Zie ook: het Zwartboek