Betreft: Oproep tot barmhartigheid

16 december 2003

Betreft: Oproep tot barmhartigheid

Geachte heer, mevrouw,

Zoals u weet verblijft er momenteel een grote groep asielzoekers in de centrale en decentrale opvang van wie nog steeds niet duidelijk is of ze in Nederland mogen blijven.
Tot die tijd hebben zij in ieder geval een dak boven hun hoofd. Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft echter gezegd dat zij niet uitsluit dat deze mensen, waaronder veel gezinnen met kleine kinderen, binnenkort op straat worden gezet. De VVD en het CDA in de Tweede Kamer steunen dat voornemen.

Alle andere partijen in de Tweede Kamer vinden het inhumaan en onverantwoord om gezinnen op straat te dumpen. Het is dan ook terecht dat een groeiend aantal gemeenten zoals de vier grootste steden waaronder Rotterdam niet meewerken aan huisuitzettingen.

Veel CDA’ers vinden het onbegrijpelijk dat de Kamerfractie van het CDA zich zo hardvochtig opstelt. Zeker in deze decembermaand zou zorg voor de naaste centraal moeten staan in een Christelijke politiek.

Wij vragen u, de Rotterdamse CDA raadsleden en wethouders en hun collega’s van Leefbaar Rotterdam of u het ook onacceptabel vindt dat gezinnen op straat worden gezet, zonder te weten of ze daadwerkelijk kunnen terugkeren naar hun land van herkomst? Laat dat dan weten en stuur onderstaand mailtje per direct naar de CDA-fractie in de Tweede Kamer.

Aan: cda@tk.parlement.nl

(klik op de email-link en vul zelf nog even je naam en woonplaats in. Klik vervolgens op verzenden)

Met vriendelijke groet,

Theo Cornelissen, fractievoorzitter SP gemeenteraad van Rotterdam, tel. (010-) 466 80 92 of (06-) 20 43 01 96