Jongerendebat vestigt aandacht op negatieve kijk van de gemeente op jongeren

14 november 2003

Jongerendebat vestigt aandacht op negatieve kijk van de gemeente op jongeren

ROOD Rotterdam, jongeren in de SP, organiseert 20 november in het kader van November = Jeugdmaand een debat met als hoofdonderwerp de negatieve kijk op jongeren in het gemeentebeleid. Volgens de SP-jongeren kan ‘jong-zijn’ ook een positieve factor zijn voor Rotterdam.

De jeugd komt er maar bekaaid van af, vinden de SP-jongeren; er wordt alleen maar gesproken over jongeren in negatieve zin. ROOD vindt dat er ook gekeken moet worden naar de jeugd die het wél goed doet en dat de gemeente hier ook in moet investeren. Niet alleen repressief beleid maar vooral preventief beleid, dit kan vele problemen voorkomen.

Jongeren moeten gestimuleerd worden om zelf na te denken en te participeren in het beleid dat hen aan gaat. Hierdoor voelen ze zich betrokken en verantwoordelijk; dit kost minder tijd, geld en je boekt sneller resultaat met jeugdprojecten.

Het debatpanel bestaat uit de Rotterdamse gemeenteraadsleden Alaattin Erdal (CDA), Richard Moti (PvdA) en Barry Madlener (LR). Tevens zullen Patrick van der Lem (bestuurslid Rotterdamse Jongerenraad), Kevin Levi (secretaris SP Rotterdam), Frank van Strijen (jongerenwerker in de Tarwewijk) en ”probleem jongere” Seetha zich in het debat mengen.

Op humoristische maar kritische wijze begeleidt de opstandkomediant Edwin de Voigt het debat.Het Het panel zal aan de hand van vier á vijf stellingen de discussie met elkaar aangaan met daarop aansluitend een discussie met publiek.

Het vindt plaats in het NIVON-gebouw aan de Dirk Smitsstraat 76, aanvang 19.30 uur.

Tijdens de korte pauze en natuurlijk na afloop is er voor ieder een hapje en een drankje en tijd om de discussie eventueel voort te zetten.

Voor meer informatie:
Ida Pankras, (06-) 24 73 27 90, E-mail