2 september 2003

Tomaat Persbericht Tomaat

Agnes Kant in discussie met Rotterdammers
'Oppositie B-II Tour' legt zwakke plekken Balkenende-II bloot

Agnes Kant, Kamerlid voor de SP, gaat vrijdag 12 september vanaf 20.00 uur in het Bibliotheektheater in discussie met een publiekspanel van Rotterdammers die dagelijks geconfronteerd worden met het beleid van het kabinet Balkenende-II. De avond is onderdeel van een landelijke campagne van de SP tegen de tomeloze bezuinigingsdrift van het kabinet.

In Rotterdam zal Agnes Kant van gedachten wisselen met een panel van stadsbewoners, bestaande uit onder anderen Theo Lubbe van R'go, het Rotterdams Gehandicaptenoverleg, Zorica Majic van de Sociale Alliantie en de Rotterdamse huisarts M. Slockers. Tevens zal er iemand uit de maatschappelijke opvang deelnemen. De avond wordt gepresenteerd door Theo Cornelissen, gemeenteraadslid voor de SP.

SP-Kamerleden gaan tijdens de 'Oppositie B-II Tour' het land in om de gevolgen van de plannen van Balkenende-II onder de aandacht te brengen en de discussie hierover aan te gaan met de Nederlandse bevolking. De afgelopen weken zijn ook al tienduizenden kranten verspreid met als thema 'Het wordt een bende met Balkenende'. Ook worden er verdere acties voorbereid tegen de wijze waarop het Rotterdamse college de kabinetsmaatregelen op de schouders van de stadsbewoners afwentelt.

Oppositie B-II Tour in Rotterdam:
Vrijdag 12 september, Aanvang: 20.00 (zaal open 19.30)
Lokatie: Bibliotheektheater, Hoogstraat 110

Meer informatie: