Ledenbijeenkomst Charlois

25 september 2003

Ledenbijeenkomst Charlois

Op de ledenbijeenkomst van "Buurten in de Wijken" in Charlois op 22 september j.l. hadden zich in Wijkgebouw Oud-Charlois rond 20.00 uur meer dan twintig SP leden en actieve buurtbewoners verzameld.

De Rotterdamse SP fractievoorzitter Theo Cornelissen vertelde over zijn bevindingen na al zijn bezoeken in de wijken van Charlois afgelopen maand.
De discussie met de bewoners ging vooral over de overlast en intimidatie in de buurt door onder andere asociale gezinnen, overbewoning, hangjongeren in combinatie met drugsgebruik, scooterraces en junks. Ook de herstructurering waarbij geen rekening wordt gehouden met de sociale structuur van de wijk vormt een groot probleem.
We kwamen al snel tot de conclusie dat het ging om een sociaal probleem en niet om een "allochtonen" probleem.
Theo Cornelissen zei dat hij bij de behandeling van "Mensen maken de Stad" in de gemeenteraad 25 september een motie in gaat dienen over de herinvoering van woningtoewijzing en een motie om de sociale structuur in de wijken te behouden.
Ook moeten positieve buurtinitiatieven zoals de moedergroep in Pendrecht en kindertheater in Carnisse meer de ruimte en een plek krijgen in de buurt en ondersteund worden door de deelgemeente.

Het was een positieve avond, voor herhaling vatbaar volgens de bewoners en SP leden.
De SP kerngroep van Charlois is versterkt.

Meer informatie: Theo Cornelissen (06-) 20 43 01 96, E-mail

Terug naar Gemeenteraad of Buurten in de Wijken