Autovrije dag

Autovrije dag

Tomaat Schriftelijke vragen Tomaat

Rotterdam, 11 september 2003

Vragen aan het College van B&W ter mondelinge beantwoording tijdens de Raadsvergadering van 11 september 2003

Geacht College,

In 166 gemeenten worden 391 activiteiten georganiseerd in het kader van de "Week van de Vooruitgang" en de autovrije dag. Je kunt dan als gemeente laten zien dat je de veiligheid en gezondheid van mensen serieus neemt en opkomt voor het milieu. Vandaag vragen de initiatiefnemers waaronder Milieudefensie, 3VO, ROVER en de Fietsersbond hier aandacht voor met een actie bij het Stadshuis, omdat de gemeente Rotterdam alweer niet mee doet.

Hierover heeft de SP fractie de volgende vragen:

1 Waarom weigert Rotterdam, de stad met meer vuildeeltjes in de lucht dan elke ander stad in Nederland, stelselmatig mee te doen aan de jaarlijkse autovrije dag?
2 Waarom reageert het College niet eens op het verzoek van de initiatiefnemers?
3 Is de gezondheid van de Rotterdammers en de verkeersveiligheid van de Rotterdamse fietsers en voetgangers minder belangrijk dan die van burgers in andere steden?

De SP fractie vraagt aandacht voor de kwetsbaren in het hectische verkeer van Rotterdam.
Verkeersslachtoffers kosten meer dan geld.

Met vriendelijke groet,

SP Fractie: Theo Cornelissen, Fractievoorzitter SP in de gemeenteraad van Rotterdam, (06-) 20 43 01 96, E-mail

Terug naar Archief of Verslag raadsvergadering