Dichters Voor Vrede

14 maart 2003

Dichters Voor Vrede

Voornamelijk Rotterdamse dichters kwamen afgelopen vrijdagmiddag in het Stadhuis van Rotterdam bijeen. Het platform noemt zich Dichters Voor Vrede.

Het initiatief is genomen door de SP en de Stadspartij met het doel dichters uit Rotterdam en omgeving op te roepen om zich uit te spreken, een statement te maken, tegen de mogelijke oorlog tegen Irak. Het is in eerste instantie een Rotterdams initiatief maar heeft de intentie dichters in andere steden op te roepen mee te doen.

Op korte termijn zullen de Dichters Voor Vrede zich hoorbaar maken met voordrachten en andere activiteiten. Op 21 maart om 12.00 zullen de Dichters Voor Vrede verzamelen bij het Zadkine beeld op het Plein 1940 en later bij het beeld van Erasmus om hun gedichten voor te dragen. Tijdens de uitreiking van de Dunya Poëzie Prijs 2002 in het Bibliotheektheater, tevens op 21 maart, zullen de Dichters Voor Vrede zich presenteren en zal er een gedicht voorgedragen worden door Youetta de Jager.

Op de bijeenkomst van vrijdag 14 maart waren aanwezig; Amir Afrassiabi, Eimar Been, Mahjoub Benmoussa, Jana Beranová, Joop v/d Bos, Nesan Erdogan, Peter de Groot, Salah Hassan,Youetta de Jager, Manuel Kneepkens, Hester Knibbe, Joz Knoop, Geert Limburg, Jan Oudenaarden, Pero Senda, Rijn Vogelaar, Edwin de Voigt en Rien Vroegindewei.

Meerdere dichters en kunstenaars hebben zich solidair verklaard met de Dichters Voor Vrede.

Informatie:
Edwin de Voigt (coördinatie Dichters Voor Vrede)
ma-di-wo, SP fractie tel: (010-) 41 733 59

Theo Cornelissen, Fractievoorzitter SP, (06-) 20 43 01 96,