Bomen Afrikaanderwijk

Rotterdam, 20 maart 2003

Betreft: opmerking over schriftelijke vragen dd 14 maart 2003

Geacht DB,

De SP-fractie Feijenoord heeft met grote verbazing kennisgenomen van het persbericht dd. 18 maart jl. 'Bomen Afrikaanderpark wachten op uitspraak rechter'.

De inhoud van dit persbericht beantwoord namelijk een aantal van de vragen die door ons op 14 maart jl. schriftelijk aan u zijn gesteld. Onze verbazing komt dan ook voort uit het feit dat vier dagen na het stellen van deze vragen door ons aan u, er wel (gedeeltelijk) antwoord gegeven wordt aan de pers, maar niet aan onze fractie. Dit zeker gezien het feit dat de antwoorden die niet in het persbericht te vinden zijn, niet al te moeilijk te beantwoorden zouden moeten zijn door u, aangezien deze slaan op door u (of namens u) in het recente verleden gedane uitspraken of gedane handelingen. Mischien dat de laatste twee vragen enig denkwerk vergen, maar dan nog.

Ergo, het lijkt ons zuiver als u in de toekomst antwoorden op door raadsleden en fracties gestelde vragen niet alleen geeft aan de pers, maar ook aan de indieners van de vragen zelf. Verder wachten wij de verdere beantwoording af, maar verwachten wel dat daar, gezien de ontwikkelingen, spoed achter gezet wordt.

Hoogachtend, Quintijn Rijsdijk, fractievoorzitter SP-fractie Feijenoord, telefoon (010-) 4 19 37 57, E-mail

Zie ook: de vragen en de antwoorden