12 juli 2002

Tomaat Schriftelijke vragen Archief Tomaat

Vragen over de verhuizing van het kantoor van de deelgemeente Noord

College van burgemeester en wethouders
Coolsingel 40
3011 AD ROTTERDAM

Betreft: schriftelijke vragen

Rotterdam, 12 juli 2002

De deelgemeente Noord is voornemens te verhuizen naar het Eudokiaplein. Gisteren besprak de deelraadsvergadering van deelgemeente Noord het voorstel van het dagelijks bestuur om te verhuizen van het deelgemeentekantoor aan de Walenburgerweg naar het 'Enecogebouw' aan het Eudokiaplein. Het te betrekken kantoor moet nog wel voor 1,5 miljoen Euro verbouwd worden.
Deelraadsvoorzitter Van der Wal motiveerde deze verhuizing o.a. uit de onmogelijkheden om van het OBR de plannen te vernemen welke plannen zij hebben voor het gebouw aan de Walenburgerweg.

De SP fractie heeft hier de volgende vragen over:

1. Zijn er plannen bij het OBR voor het gebouw dat momenteel als deelgemeentesecretarie in gebruik is?

2. Zo ja, wat zijn die plannen, hoe snel worden die gerealiseerd en waarom heeft het OBR het dagelijks bestuur van de deelraad hiervan niet op de hoogte gebracht?

3. Zo nee, waarom is het OBR niet in gesprek gegaan met het dagelijks bestuur van de deelgemeente om over de wensen en de mogelijkheden van de vestiging vaan de deelgemeente aan de Walenburgerweg te behouden.

4. Is het college het met de SP-fractie eens dat het voor de overheid in zijn totaliteit goedkoper is om het gebouw te benutten waarin nu de deelgemeente Noord huist, dan een nieuw gebouw te betrekken en tegelijkertijd een overheidsgebouw met onbekende bestemming leeg te laten staan.

5. Zo ja wat bent u voornemens om het onnodige verlies van middelen zo veel mogelijk te beperken?

Met vriendelijke groet, Theo Cornelissen Gemeenteraadsfractie SP Rotterdam