ROOD boos over onverschillige reactie wethouder Hulman

10 juni 2002

ROOD boos over onverschillige reactie wethouder Hulman

Tomaat Persbericht Archief Tomaat

ROOD, jongeren in de SP, heeft met verwondering en boosheid kennis genomen van de onverschillige reactie van verantwoordelijk wethouder Stefan Hulman op vragen over het bedreigde Metropolis Festival.
Namens ROOD maakte Frank Menzel donderdag 6 juni gebruik van het onder punt 3 geagendeerde vragenhalfuur van de commissie Cultuur en Sport. Directe aanleiding was de berichtgeving over het Festival Metropolis. Dit eigenzinnige popfestival wordt in het bestaan bedreigd nu een door Rotterdam Festivals ingehuurd sponsorbedrijf een wanprestatie heeft geleverd.
Geheel volgens de daarvoor geldende commissieverordening kondigde ROOD haar komst bij de commissie aan, inclusief het overzicht van de vragen zoals deze gesteld zouden worden aan de leden van de commissie. Op verzoek werd verantwoordelijk wethouder Hulman ontboden bij de commissie. Al snel bleek dat deze niet de moeite had genomen om zich in de vraagstelling van ROOD te verdiepen. Gezien het grote belang voor Rotterdam als festivalstad, vindt ROOD de onverschilligheid van Hulman stuitend en vooral onverantwoordelijk. ROOD is wel blij met de brede steun van de commissie. Net als meer dan 2000 Rotterdammers tekenden vrijwel alle commissieleden de handtekeningenlijst als morele steun aan het Metropolis Festival.

Een college van burgemeester en wethouders dat er als de kippen bij is om een profclub als Sparta- waar het salaris van de trainer alleen al goed is voor drie edities Metropolis- financieel te hulp te schieten, zou dezelfde gedrevenheid op moeten brengen voor een door derden in de problemen geholpen publieksfestival.

Namens ROOD, Frank Menzel

Voor meer informatie: Jolanda Gooiker, telefoon 06-25 08 19 25 of Jorg Werner (010-)2 43 55 57