No go areas in Rotterdam?

5 mei 2002

No go areas in Rotterdam?

Aan: W.S.P. Fortuijn
GW Burgerplein 11
3021 AT Rotterdam

Rotterdam, 5 mei 2002.

Geachte heer Fortuijn,

In het kader van een lijsttrekkersdebat vandaag op Radio 1 poneerde U de stelling dat er in Rotterdam twee zogenaamde 'no go areas' bestaan.
Waarom heeft U dat ons, uw collega-raadsleden, niet eerder meegedeeld? Wilt U mij vertellen welke twee wijken dit betreft? En bent U dan met mij van mening dat het bestaan van zogenaamde 'no go areas'onaanvaardbaar is en dat daar snel en onmiddellijk een einde aan gemaakt moet worden?
Als uw stelling juist is, zouden de Rotterdamse politici maandag 6 mei die twee wijken moeten bezoeken om de bewoners een hart onder de riem te steken. Het college en de nieuwe wethouder van veiligheid mevrouw de Faria kunnen dan bekend maken welke maatregelen er genomen zijn, opdat met ingang van dinsdag 7 mei die twee gebieden weer voor gewone Rotterdammers toegankelijk zijn.
We kunnen in deze ernstige zaak toch niet tot het college -programma van september wachten?
Of bent U met mij van mening dat uw stelling aangaande zogenaamde 'no go areas'overdreven is en bent U bereid publiekelijk uw stelling terug te nemen?

Met vriendelijke groet, Theo Cornelissen, Fractievoorzitter SP Gemeente Rotterdam (010-)4 66 80 92, (06) 20 43 01 96 of E-mail

cc. het college van B&W van Rotterdam,
de leden van de gemeenteraad van Rotterdam,
de Rotterdamse media.