Metropolis, munt uit!

24 mei 2002

Metropolis, munt uit!

Tomaat Persbericht Archief Tomaat

Het Metropolis festival gaat niet door. De organisatie beschikt over te weinig geld om het festival dit jaar door te laten gaan.
Ook hebben de bestuursleden van de RKS en de organisatoren van de Rotterdam-festivals geen vertrouwen meer in het bestuur.

Wij van ROOD, jongeren in de SP, vinden het echt niet kunnen dat zo'n belangrijk festival door geldgebrek niet door gaat. Dit festival liet al eerder The Prodigy, Smashing Pumpkins, The Offspring, Mano Negra, Kula Shaker, Sean Lennon en Postmen gratis zien. Het festival werd bewust vrij toegankelijk gehouden, omdat zij niet commercieel wilden gaan.

De SP roept de Rotterdamse raad op om het festival alsnog mogelijk te maken, nu en in de toekomst. Op 16 mei vroeg de SP-fractie in de Rotterdamse raad om het festival te redden. Het college zei een 'positieve grondhouding' te hebben, maar zag voor dit jaar weinig kansen. De organisatie denkt dat het festival in juli zeker niet kan, maar een aangepaste versie wel in september als er maar snel steun komt van de gemeente.

Wij van ROOD zullen een actie op touw zetten: we zullen zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen om dit festival door te laten gaan. Handtekeningenlijsten worden geproduceerd door ROOD en kunnen worden opgehaald op het hoofdkantoor van de SP.(Vijverhofstraat)

Voor meer vragen: Frank Menzel (Rood Rotterdam) 06-10 66 75 57 of E-mail.

Zie ook: Hantekeningen actie ROOD en Gastenboek Metropolis en Vragen over Metropolis