Wie niet onderhandelen wil, moet maar voelen

14 april 2002

Wie niet onderhandelen wil, moet maar voelen

Bouwen is samenwerken. Dat is het afsluiten van een nieuwe CAO ook. Helaas hebben de bouwbazen dat niet door. Zo weigeren ze fatsoenlijk overleg totdat u eerst hun dictaat over reisuren slikt. Dat schreeuwt om actie. Wie niet onderhandelen wil, moet maar voelen.

De bonden hebben al aangegeven dat er best te praten valt over de reisuren. Maar terecht stellen ze, dat dit alleen kan binnen een totaal-akkoord over de nieuwe CAO. Want als er gemorreld wordt aan de reisuren, moet daar natuurlijk wel wat tegenover staan. Bijvoorbeeld een loonsverhoging die minstens anderhalf procent boven de inflatie ligt. En meer seniorendagen, een aanvulling op de uitkering in het eerste WAO-jaar. En een winstdelingsregeling. Het gaat immers goed genoeg in de bouw om ook de werkers mee te laten profiteren.

Wij feliciteren u met uw actiebereidheid en wensen u veel succes. Het werkgeversdictaat over de reisuren moet van tafel. En er moet een goede CAO komen.

SP afdelingen Schiedam en Rotterdam.